Fotokurs företag
Med eget företagande sedan 1994 vet jag hur mycket det krävs fr att få igång en verksamhet och hur mycket det krävs för att underhålla den.
En av nycklarna till framgång är att nå ut med budskapet och att nå ut med det på rätt sätt. Hur viktigt det är att inte bara publicera bilder utan att i första hand publicera bilder som förmedlar just ditt önskvärda budskap. En oaptitlig bild av en maträtt gynnar inte marknadsföringen för en resturang. Tvärtom har det motsatt effekt och kan skada verksamheten.
En av nycklarna till framgång är att nå ut med budskapet och att nå ut med det på rätt sätt. Hur viktigt det är att inte bara publicera bilder utan att i första hand publicera bilder som förmedlar just ditt önskvärda budskap. En oaptitlig bild av en maträtt gynnar inte marknadsföringen för en resturang. Tvärtom har det motsatt effekt och kan skada verksamheten.
Jag får förfrågningar från företagare som vill lära sig och sina anställda att ta bilder på ett sätt som attraherar nya kunder och samtidigt behåller intresset av redan etablerade kontakter.
Så jag har tagit fram ett speciellt koncept som specifikt riktar sig till företagare med tonvikt på kommersiellt bildspråk och bildpresentationer.
Så jag har tagit fram ett speciellt koncept som specifikt riktar sig till företagare med tonvikt på kommersiellt bildspråk och bildpresentationer.
Beroende på gruppens sammansättning så erbjuds kunskaper i nedanstående. Antingen i sin helhet eller (t.ex vid en grupp från samma företag med specifika önskemål) utvalda delar.
- Porträttfoto (Presentera personal och medarbetare)
- Produktfoto (Ta bilder med enkla medel på era produkter, stora som små)
- Miljöbilder (Lär dig fånga atmosfären och känslan kring ditt företag. Lobby, Yogahall, blomsterbutik, kontor etc.)
- Macrofotografi (Detaljer av dina produkter)
- Komposition (Hur vinklar, perspektiv och ljussättning påverkar upplevelsen av era bilder och hur man med enkla medel kan förbättra)
- Sociala medier (Vad ska man tänka på när det gäller sociala medier? Hashtaggar, beskrivningar, uppföljning osv)
- Mobilkamerafotografi (Hur får man ut det mesta av sin mobilkamera och vad ska man undvika?)
- Efterberabetning (Ska man redigera sina bilder innan man publicerar? Och i så fall hur och med vad?)
- Fotostrategier (vilka strategier kan man ha för att fånga uppmärksamhet?)
Priset för Fotokurserna för företag är det samma som för övriga kurser med möjlighet till rabatter om flera från samma företag bokar samma kurstillfälle.
Kunskap som kan översättas till behovet i företaget
PorträttAtt fånga någons personlighet i ett enda ögonblick kan vara en utmaning. Men väl så viktigt när man vill presentera sig själv eller företagets medarbetare.
|
ProdukterEn tapetrulle, några ficklampor och lite kreativitet kan göra underverk. Det behövs oftast inte dyr avancerad utrustning för att ta egna bilder av produkter.
|
MiljöAtt beskriva en plats tilltalande. Det kan vara receptionen, butiken eller uteserveringen. En plats där man kan befinna sig. Vi går igenom vad som är viktigt att tänka på.
|